Březen, jako měsíc knihy, nás inspiroval k dalšímu našemu digitálně vyprávěnému příběhu. Příběh o Ondrovi a čaroději Hračičkovi jsem si pro děti vymyslela a četla jim ho po částech. Použila jsem metodu předvídání, kdy děti odhadují, jak asi příběh dopadne. Pak jsme si příběh zdramatizovali a děti se vystřídaly ve hře v roli, kdy hrály [...]
Rubriky: Inspirace, Kreativita, Média, Praxe
O digitálním vyprávění příběhů (storytelling) zde v září již vyšla série článků, ve které byly principy digitálního vyprávění velice dobře vysvětleny. Autoři vám nabídli několik aplikací, ve kterých si děti své vlastní příběhy sami vytvoří. Já bych vám ráda nabídla ještě jednu alternativu, kterou jsem v nedávné době objevila a díky které budete moci vyzkoušet [...]
Rubriky: Inspirace, Komunikace, Kreativita, Návody, Školní předměty
Nedávno jsem hledala aplikaci, ve které by byli druháčci schopní jednoduše vytvořit prezentaci nebo vyprávění. Volba padla na Vidru, i když je mi jasné, že až u nás přijdou na řadu vyjmenovaná slova, děti budou psát v té naší vydře měkké i:-) Aplikace vám vlastně vytvoří film buď z vlastních fotografií, nebo si vyberete pozadí a ikony [...]
Rubriky: Kreativita, Návody, Přehledy, Všeobecný rozvoj
Titulek tohoto článku jsem si vypůjčila z asi nejpopulárnější (a nejpovedenější) aplikace pro screencasting „Explain Everything„. Screencast je videozáznam toho, co se děje na obrazovce (tabletu, počítače), snímání obrazovky pomocí videa, často doplněné audionahrávkou (rozdíl:screenshot – statický obraz dění na obrazovce). Pomocí aplikací, které screencasting umožňují, se plocha iPadu/tabletu změní v interaktivní tabuli, na které je možné [...]
Rubriky: Inspirace, Kreativita, Školní předměty, Všeobecný rozvoj
Neustále hledáme zajímavé a efektivní způsoby, jak děti vzdělávat. Výzkum naznačuje, že když se děti baví, mají tendenci se učit lépe. Tvorba animovaných příběhů k tomu nabízí úžasné možnosti. Animace mohou být zábavné a poučné zároveň a jejich využívání může zlepšit proces učení. Jako kreativní vzdělávací nástroj přitahují pozornost, zapojují aktivně žáky a udržují jejich [...]
Rubriky: Inspirace, Komunikace, Kreativita, Praxe, Všeobecný rozvoj
Naše škola – téma, které se prolíná celým prvním stupněm. Školní řád – každoroční zářijový evergreen. Co s nimi? S tématy, která se opakují, děti je znají a přesto není od věci se k nim vracet? Nápad mi vnukla Lenka, jedna z víl iSnu, v okamžiku, kdy vypsala téma storytelling. A tak vznikla naše první knížka ve skvělé aplikaci Book Creator. Děti [...]
Rubriky: Kreativita, Média, Praxe, Všeobecný rozvoj
Minulý týden jsme si povídali o Praze. A abychom o ní jen nemluvili a neviděli ji pouze z fotek, tak jsme se do našeho nádherného hlavního města vypravili. Prošli jsme Petřínem na Újezd, odtud na Kampu a pořídili fotky, které jsme pak použili v aplikaci Green Screen. A co jsme v Praze viděli? Podívejte se na [...]
Rubriky: Inspirace, Kreativita, Praxe, Školní předměty
Zamiloval jsem si spisovatele Roalda Dahla, který také píše knihy pro děti. Jeho nejznámějším dílem je asi Karlík a továrna na čokoládu. Říkal jsem si, že by se tento autor určitě mohl líbit i mým třeťákům :-). Sdělil jsem dětem, kterou knihu budeme číst (Jirkova zázračná medicína) a o čem zhruba je (o tom, jak [...]
Rubriky: Komunikace, Kreativita, Média, Všeobecný rozvoj
KALEIDOSKOP – DIGITÁLNÍ VYPRÁVĚNÍ Úplně na začátku byl příběh o skřítkovi, který se jmenuje Jablůněk. Žije v zámecké zahradě plné jabloní, stejně jako další skřítci a víly. Jenže Jablůněk je zlobivý skřítek. Na jaře trhá své jabloni květy, v létě nezralá jablíčka a na podzim, když přece jen nějaké uzraje, utrhne ho a hodí přes plot. O zahradu se [...]
Rubriky: Komunikace, Kreativita, Praxe
Kreativní dějové aplikace přímo vybízejí ke hře, komunikaci a rozvoji fantazie. Dnes jsme spojili několik takových aktivit dohromady a vytvořili jsme příběh. Podílelo se na něm osm dětí se střední mentální retardací staršího školního věku. Nejprve jsem využila aplikaci My play home, se kterou si často hrajeme a vytváříme různé scény. Zde jsem připravila 10 [...]