Kreativní dějové aplikace přímo vybízejí ke hře, komunikaci a rozvoji fantazie. Dnes jsme spojili několik takových aktivit dohromady a vytvořili jsme příběh. Podílelo se na něm osm dětí se střední mentální retardací staršího školního věku.
Nejprve jsem využila aplikaci My play home, se kterou si často hrajeme a vytváříme různé scény.
Zde jsem připravila 10 jednotlivých scén, které na sebe navazují (screeny jednotlivých obrazovek v aplikaci). K obrázkům jsem potom v aplikaci Comics Creator vložila bubliny.
S dětmi jsme si všechny obrázky nejdříve prohlédli a povídali si, co se asi tak v příběhu mohlo stát. Potom děti společně vymýšlely texty pro jednotlivé postavy a s mou pomocí je psaly do příběhu.
obr.č.1
obr.č.7
Takto vypadal průběh celé akce. Po vytvoření příběhu zkoušely děti vytvářet a textovat vlastní scény v dalších aplikacích. Vhodné jsou například aplikace My scene, My house a další z přehledu rozvoj slovní zásoby – dějové situace.
Původně jsem chtěla rovnou do obrázků doplňovat texty v aplikaci Comics Creator, která umožňuje do bublin rovnou psát. Až po připojení k interaktivní tabuli jsem zjistila, že přenos tuto aplikaci zobrazuje pouze na výšku, a tak jsme tentokrát museli psát přímo do obrázků a do aplikace je vložit až potom.
Pokud bude každé dítě pracovat samostatně přímo v iPadu, může psát texty rovnou do aplikace Comics Creator.
A co jsme nakonec vymysleli? Celý příběh si můžete prohlédnout po kliknutí na obrázek.
A kdyby někdo chtěl použít náš příběh se svými dětmi, tak tady jsou obrázky s prázdnými bublinami…a dejte vědět, jak to dopadlo :). E
V updatované verzi Book Creator jde s textovými bublinami pracovat rovnou.