Aplikací, ve kterých se primárně pracuje s textem, je jistě mnoho, ale mě zaujaly pro práci s prvňáčky hlavně dvě. Cloudart, o kterém nedávno psal pan učitel a WordPack. Obě jsou jednoduché na ovládání, u obou můžeme nastavit některé parametry (barva písma, směr textu, font, …) . U WordPacku je navíc pro děti velmi atraktivní možnost nastavit [...]
Rubriky: Články, Školní předměty, Speciální potřeby
Jedním z důvodů, proč nás ipad baví, je to, že výuka jeho prostřednictvím může působit na víc smyslů, obvykle zrak, sluch, zapojení manipulačních činností … Toto oceníme například při rozvoji slovní zásoby nebo čtení, kdy při přetahování objektů slovíčko zároveň vidíme i slyšíme jeho zvukový význam. Určitě vás hned napadne Bitsboard nebo další aplikace od [...]
Rubriky: Články, Speciální potřeby
Podívejte se, jak naše žákyně s kombinovaným postižením 2. třídy základní školy praktické (Speciální ZŠ Poděbrady) určuje první hlásky ve slovech v aplikaci CHOICEBOARD CREATOR. Žákyně s těžkou formou dysartrie (potřeba AAK) ovládá iPad navléknutou klasickou rukavicí upravenou pro omezení nechtěných dotyků.
Rubriky: Kreativita, Média, Praxe
Program pro vytváření jednoduché knížky. Děti mohou samy vytvářet knihu. Psát text, namluvit text a ilustrovat – kreslící nástroje jsou ovšem docela omezené – ilustrace pro My Story vytvářím s dětmi raději ve Sketchbook Express a poté je do aplikace vložím. Kniha se dá publikovat mailem a číst přímo na webu nebo exportovat do iBooks. Než jsme [...]
Rubriky: Praxe, Speciální potřeby, Všeobecný rozvoj
Už první verze této aplikace byla neuvěřitelná – jednoduché rozhraní, schopnost vytvářet flash karty, sdílet on-line a stáhnout na jakékoli zařízení, možnost využít všechny možnosti přizpůsobení individuálním potřebám dětí (včetně české nahrávky), přesně jako ve všech nám již známým aplikacím od firmy Grasshopper. Podrobněji o tom, jak tabulky vytvářet a sdílet jsem psala v nedávném [...]
Rubriky: Praxe, Školní předměty, Speciální potřeby
Tuto aplikaci od firmy Grasshopper jsem využila u dětí s lehkou mentální retardací ve věku 6-8 let. Užitečná aplikace ve které je 37 příběhů, z nejrůznějších oblastí běžného života, které se dají přemluvit a přepsat do češtiny. Děti si vybraly příběh, který se jim líbil a každý sám si jej namluvil. To jim rozvíjelo slovní [...]
Rubriky: Praxe, Školní předměty
V ČJ se zaměřuji na skladbu věty, na znaménka na konci věty. Proto jsem si vymyslel jednoduché cvičení, které jsem si dnes (4. prosince) ověřil a bez problémů fungovalo. Děti jsem rozdělil do skupin po čtyřech. V každé skupině měly čtyři iPady (každé dítě psalo na jeden). Do skupiny dostaly napsanou větu o čtyřech slovech. [...]
Rubriky: Praxe, Školní předměty, Speciální potřeby
PICAA – španělská free aplikace. Od doby, kdy jsem s ní pracovala naposledy (ZDE), ji vylepšili. Nyní je přehlednější a volí se mezi pracovním a hracím módem. Na globální čtení a úkoly na způsob třídění do skupin je fajn:-) Docela zajímavé aplikace jsou: Simple Flash Card Maker Funguje jako kartičky např. na učení slovíček [...]