Nejen pro děti s problémy v komunikaci jsou dobré různé formy „mluvících fotoalb“ a zážitkových deníků (storyboard), které jim pomohou zapamatovat si různé události a seznámit s nimi ostatní. Dají se využít pro zdokumentování aktivit dítěte třeba o víkendu, děti s problematickou komunikací tak budou moci ostatním ukázat, co prožili. Vše pomáhá rozvoji slovní zásoby [...]
Rubriky: Komunikace, Přehledy, Speciální potřeby
Speciálních aplikací přímo určených pro děti a dospělé s PAS je velké množství, ne všechny jdou využít v angličtině, ale je možné je brát jako inspiraci. Velmi přehledná je pro tyto účely aplikace AutismApps, kde se dají sledovat vhodné aplikace, rozdělené podle témat. Přehled aplikací, které mohou dětem s PAS pomoci k pochopení a vyjádření [...]
Rubriky: Přehledy, Speciální potřeby
Význam jistoty a předvídatelnosti, řádu a pevné struktury je pro děti s PAS neoddiskutovatelný. Strukturované prostředí pomáhá v prostorové orientaci, odpovídá na otázku KDE. Procesuální schémata svým rozpracováním úkolu na jednotlivé kroky po sobě následujících činností, (čistění zubů, uvaření čaje…) JAK, umožňují dosáhnout i složitějších cílů Vizualizace pomáhá zviditelnit abstraktní pojem času. Vizualizovaný denní program [...]
Rubriky: Články, Praxe, Speciální potřeby
Náhradní komunikace I Click I Talk Picture Card Communation (o aplikaci se dočtete Zde) C.P.A. – free aplikace s větným proužkem Ano-Ne Tvorba úkolů Picaa Choice Board creator SeeTouchLearn Pro 2012– nyní plná verze obsahuje velkou zásobu obrázků do úkolů. Ve free verzi se musí dokoupit každá sada zvlášť (0,79Eura) Režim, struktura, čas, odměna, fotodeník [...]
Rubriky: Články, Praxe, Začínáme
Dala jsem dohromady seznam aplikací, které se nám s Járou osvědčili. Připomínám, že Járovi je 9 let, má diagnózu atypický autismus, těžkou dysfázii a LMR, plus poruchu pozornosti a aktivity. Mluvit začal pozdě, až kolem 6 let. Nyní mluví hodně, ale není mu rozumět. iPad máme už 3 týdny a za tu dobu jsme vyzkoušeli [...]
Rubriky: Články, Inspirace, Speciální potřeby
Pod štítkem METODICKÁ ŘADA, budeme uveřejňovat příspěvky odborníků, vztahující se k doporučovaným metodickým postupům a radám při využívání aplikací pro vzdělávací účely. Za první příspěvek děkujeme MGR. ŠÁRCE KOLÁŘOVÉ, která nabízí své zkušenosti z práce s dětmi s poruchou autistického spektra (PAS). Tady ji známe jako Jirkovu paní učitelku z druhého videa :) Základní specifika [...]
Rubriky: Články, Speciální potřeby, Začínáme
Jak zvládl první seznámení s iPadem šestiletý Jirka, ukazuje naše druhé video tentokrát děkuji za spolupráci Šárce a Štěpánce.