Co je na těch iPadech tak zajímavé?
Dá se ještě pořád přijít s něčím novým?
Proč si je školy a rodiny pořizují i přes poměrně vysokou cenu? Opravdu jsou pro vzdělávání a komunikaci takovým přínosem?
A co to ovlivňuje?
V sérii článků s motivačním názvem 🍎 “Dělení o jablko” 🍏 ;) se pokusíme odpovídat nejen na podobné dotazy, ale hlavně chceme nabídnout tipy na užitečné funkce a vychytávky, kvůli kterým jsou pro nás (i mnoho našich kolegů) iPady pořád naprostou a nepostradatelnou jedničkou.
#6 Záznam obrazovky ⏩ výuková videa
Doba covidová nás všechny postavila před nutnost učit jinak než tváří v tvář. V daleko větší míře například používáme výuková videa abychom mohli svým žákům vysvětlit nějaký problém, ukázat zajímavý obsah, přiblížit postup řešení …
V čem je jejich největší význam?
- Záznam děje umožní zachytit celý proces (tvorby, řešení problému, výkladu…), ne jen výsledek
- Tvorba záznamu vlastní práce může zvýšit aktivní zapojení žáků, posílit zodpovědnost za jejich přípravu, podporovat spolupráci, rozvíjet prezentační dovednosti, přemýšlet o problémech.
- Umožňují sdílet výslednou práci a tak se k záznamům vracet i p ro pozdější použití
- Je využitelný z pohledu učitele i žáka, kteří jeho prostřednictvím mohou:
Na internetu se dá najít velké množství takových videí, připravených profesionálními vzdělávacími subjekty i jinými pedagogy. Ale se současnými možnostmi technologií je příprava výukového videa mnohem snazší než kdykoliv dřív i pro méně zkušené uživatele. Jak na to v iPadu se dozvíte z následujícího videa.
… bonus navíc uvnitř – v demonstračním záznamu se seznámíte s prostředím tvorby časových os Timixi a naučíte se spočítat pohyblivé datum Masopustního úterý :)
Další tipy ze série:
- #1 Mám iPad a …
- #2 Jak vytvořit PDF soubor
- #3 Obrázek vydá za 1000 slov
- #4 Live photo a co s ním
- #5 Poznámky toho umí víc než by se zdálo
- #6 Záznam obrazovky – výuková videa
- #7 Jak na texty v iPadu
- #8 Zvukové záznamy
- #9 QR kódy baví
- #10 Využít okamžik (videozáznamy)
- #11 Drobnosti, které s iPadem oceníte
‚