V zeměpise se tento měsíc věnujeme půdě a zemědělství v České republice. Zemědělské plodiny žáci již uměli poznat velmi dobře, cvičili jsme v Quizletu. Oříškem ale bylo bylo rozřadit, co patří k hnědozemi, co k černozemi a jaké je využití podzolových půd. Rozhodla jsem se využít aplikaci Vidra, ke které tu již byl napsán velmi podrobný manuál.
Žáci se rozdělili do skupinek a každá dostala jednu z variant pracovního listu s příslušným textem (černozem, hnědozem, podzol). Protože jsme s Vidrou pracovali úplně poprvé, postupovali jsme po jednotlivých slidech a na tabuli žáci měli vždy před očima promítnuto, co má na jakém slidu být a jak přibližně mají být informace poskládané.
Žákům se aplikace zalíbila na první pohled, bez problémů prostředí ovládli, navzájem si radili, třídili informace, přemýšleli také nad grafickým ztvárněním své prezentace.
Vidra nabízí několik možností exportu prezentace: video, PDF, formát Vidra. Vysvětlili jsme si, co je pro nás lepší a žáci mi práci nasdíleli do Dropboxu ve formátu Vidra tak, abych mohla opravit případné nedodělky. Během chvilky jsem pak prezentace převedla na videa a vložila je žákům do Seesaw, další úžasné aplikace, kterou teď používáme téměř každý den. Třikrát sláva Učitelskému summitu 2016, kde jsem se s ní úplně poprvé seznámila. Byla to láska na první pohled :-)
A teď to hlavní: Ukázka výtvorů žáků 4.B na téma půdní typy