Seznámení s iPady proběhlo u nás v první třídě úspěšně. Zkoušeli jsme Color Pencil, Primary Writer, Mosaic, ChatterPix, DragBoard, Math pro děti. Nastal čas vytvořit něco „velkého“.
V hodině čtení jsme si povídali, jak je báječné umět číst a co všechno se dá z knížek zjistit, kdo je píše, co musí umět a kdo pomáhá spisovateli knihu vytvořit. Ukázali jsme si několik knížek a povídali si, jaké knížky máme doma a které se nám líbily. Dohodli jsme se, že si zkusíme zahrát na spisovatele a použijeme k tomu aplikaci MY STORY.
Začala naše práce – moji prvňáci si prohlédli všechny obrázky v aplikaci, aby věděli, jaké obrázky budou moci do psaní vkládat. To bylo radosti z obrázků. Ukázali jsme si, jak vkládat písmo, obrázky, jak můžeme sami ilustrovat i jak smazat to, co se nám nepovedlo nebo nelíbí. Na konec jsme si řekli, jak se práce ukládá. Pustila jsem jim svou jednoduchou pohádku. Měla jsem strach, aby se moje ukázka nestala pro ně inspirací . Nestala. Pouze jeden s obměnou použil můj výtvor.
Teď nastal čas k práci – děti si udělaly pohodlí a začaly pracovat. Štěbetaly, občas jim oči sjely do práce druhého, pomáhaly si. Snažila jsem se jim opravit pravopisné chyby ( ne u všech se podařilo), otáčet a zmenšovat obrázky. Občas bylo nutné dát větám smysl. Ale práce nám šla od ruky a dílo se podařilo.
Dětem se zdálo, že jsme pracovali velmi krátkou dobu a moc se těší na další práci s iPadem.