Na konci dubna se díky Lence Říhové a Ivě Jelínkové podívali žáci z různých škol do Poděbrad (článek ZDE). I strážští čtvrťáci se této virtuální procházky zúčastnili a měli důležitý úkol – psát si poznámky. Protože procházku sledovali v PC učebně, vznikaly poznámky v textovém editoru, se kterým se aktuálně učili pracovat. Následně zaznamenané uložili, abychom s informacemi mohli pracovat dál.
Protože záznamy měli různou úroveň, vytiskla jsem je a v další hodině se děti rozdělily do skupinek a měly za úkol své poznámky sjednotit a hlavně opravit. Z bojových sloupů se tak znovu staly sloupy morové, upřesnil se rok objevení prvního pramene v Poděbradech i informace o Jiřím z Poděbrad. K této činnosti využívali žáci počítače a iPady a pomocí nich a záznamu procházky na youtube si mohli město projít znovu.
V další hodině pokračovala práce ve skupinkách. Používali jsme tentokrát už jen iPady a vlastní poznámky. Děti se naučily nejprve využívat prohlížeč Safari, ukázali jsme si, jak se na iPadu stahují a ukládají obrázky a v neposlední řadě jsme se učili pracovat s aplikací Popplet (o té už se tu psalo tady). Úkolem totiž bylo převést psané poznámky do myšlenkové mapy. Čtvrťáci se s mapováním setkali na jaře v hodinách slohu, nyní jsme si ukázali, jak to jde i bez papíru a tužky.
Protože toho nového bylo na jednu hodinu informatiky až až, pokračovali jsme v práci ještě v následující hodině. K prezentování hotových map jsme po té využili projektor a AppleTv.
Pokračování zase někdy příště, ale to už budou ze čtvrťáků páťáci.
Perfektně využitá Poděbradská aktivita. Moc oceňuju. Díky.