Rubriky: Inspirace, Praxe

Nearpod – opravdu interaktivní učení thumbnail

Nearpod

Jedná se o velmi silný a efektivní nástroj pro výuku. Učitel si vytvoří účet na www.nearpod.com. Základní verze je zdarma. Nabízí 50 MB prostoru, velikost prezentace může být 20 MB a 30 žáků připojených. Přehlednou tabulku služeb najdete na jejich stránkách
O co tedy jde?
Přes webové rozhraní se příhlásíte (můžete se přihlásit také přes Google účet) a jednoduše vytváříte (Create) interaktivní výuku v plném slova smyslu. Jedná se o tvorbu „prezentací“, do kterých můžete vkládat PDF, prezentace, obrázky, audio, video, odkaz na webové stránky (veškeré materiály můžete používat z Dropboxu nebo Google disku)To je v celku běžné. Ovšem tato aplikace nabízí další možnosti pro interaktivní výuku.
Můžete vložit:
Anketu – učitel okamžitě vidí, jak děti hlasovaly
Otevřenou otázku – děti mohou svobodně odpovídat 
Kvíz – klasický test
Plochu pro kreslení – učitel (nebo děti) může vložit obrázek do pozadí, do kterého se dokresluje.
Jak to tedy funguje?
  • Přihlásíte se na www.nearpod.com a vytvoříte lekci (Create). Můžete využít veškerých aktivit, která to nabízí nebo jednoduše přesunete z počítače obrázek, prezentaci, PDF soubor, … do Vaši lekce.
  • Vytvořenou lekci musíte publikovat (Publish)
  • Když máte publikováno, můžete spustit sudentům danou lekci
    (My Library – vyberete lekci – a kliknete na Live Session).
    Vygeneruje se vám pětimístný kód, který sdělíte studentům.
    Děti si na iPadech otevřou aplikaci Nearpod (mohou ovšem také přes jakékoli zařízení, které je připojeno k internetu zadáním www.nearpod.com a kód vloží do pole JOIN SESSION) a zadají pětimístný kód.
  • Zadají své jméno a příjmení.
  • Učitel v tuto chvíli posílá veškerou aktivitu dětem na iPady (do zařízení). Učitel vidí, jak rychle pracují, vidí veškerou aktivitu. Danou aktivitu může sdílet s ostatními dětmi. Děti se mohou zpětně podívat na výsledek testu, učitel může nasdílet všem obrázek, podívat se na konkrétní odpovědi. Tuto činnost řídí vysloveně učitel a může se tudíž stát, že některé dítě má test vyřešeno dříve a nudí se.
  • Proto je možno poslat lekci (místo live session při spuštění lekce vyberete Homework) také jako Homework (domácí úkol), kdy dítě si samo listuje mezi aktivitami a samo si určuje tempo své práce. Učitel opět vidí report (vyhodnocení) z této činnosti.
Reporty lze stáhnout jak pro každého studenta zvlášť, tak také komplexní report třídy.
  • LenkaRi 9.Září 2014 14:29

    Díky za vysvětlení, Tomáši. Dalo by se porovnat využití iTunes U a Nearpod? Je to podobné? Zdá se, že pro menší děti je toto možná jednodušší.

  • panucitel 9.Září 2014 16:59

    Nearpod je úplně o něčem jiném. Zatím nevidím velké uplatnění iTunes U u svých žáků.

  • panucitel 9.Září 2014 19:27

    iTunes U využívám spíše při kurzech pro učitele. Tam vidím velký smysl.

  • LenkaRi 9.Září 2014 21:00

    Ano. Vidím to podobně, díky :)