Se čtvrťáky jsme při informatice vyrazili na práci do terénu – sněhem lehce poprášené a částečně zamrzlé vesnice. Naším hlavním a jediným úkolem byla práce s iPadem jako fotoaparátem. Zadání znělo: „dobře se dívej, vybírej vhodná místa, pořizuj fotografie a navrhni a sestav pohlednici“.
Na začátku jsme si ukázali, jak pracovat s aplikací Nostalgio, která umožňuje tvorbu koláží z vašich fotografií. Můžete využívat snímky již dříve pořízené, můžete snímky pořizovat přímo v aplikaci.
Při tvorbě koláže:
- zvolíte rozvržení snímků (Frame)
- si můžete zvolit také celkovou podobu koláže (Layout) – čtverec či obdélník na šířku a na výšku
- do jednotlivých polí vložíte (či nafotíte) snímky
- můžete pak záběry ještě jednoduše upravovat (posouvat či zvětšovat v rámci pole) nebo využít další funkce editoru pro úpravu fotografií (nabídka Modify při klepnutí na snímek)
- zvolíte vhodný rámeček a jeho barevnost (Border)
- výslednou práci ukládate (Save) buď do fotoalba či odesíláte e-mailem, případně vkládáte do některého ze svých účtů na sociálních sítích (Facebook, Twitter ap.)
Podobných aplikací je celá řada (např. viz níže). FrameMagic umožňuje například ještě vkládání textu.
Nostalgio | FrameMagic | Frametastic |
Co dělalo dětem největší problém? Zvolit vhodný záběr. Je třeba je naučit správně se dívat.
Co jim to přineslo? Možnost podívat se na místo svého bydliště jiným pohledem a ukázali jsme si, že iPad umožňuje vlastní tvoření. Může se hodit nejen do hodin informatiky a vlastivědy.
A jak to celé dopadlo? Tady je několik ukázek (poslední byla vytvořena v aplikaci FrameMagic)