Rubriky: Kreativita, Praxe, Školní předměty

Kolem dokola thumbnail

Se čtvrťáky jsme při informatice vyrazili na práci do terénu – sněhem lehce poprášené a částečně zamrzlé vesnice. Naším hlavním a jediným úkolem byla práce s iPadem jako fotoaparátem. Zadání znělo: „dobře se dívej, vybírej vhodná místa, pořizuj fotografie a navrhni a sestav pohlednici“.

Na začátku jsme si ukázali, jak pracovat s aplikací Nostalgio, která umožňuje tvorbu koláží z vašich fotografií. Můžete využívat snímky již dříve pořízené, můžete snímky pořizovat přímo v aplikaci.

Při tvorbě koláže:

  • zvolíte rozvržení snímků (Frame)
pohledy14
  • si můžete zvolit také celkovou podobu koláže (Layout) – čtverec či obdélník na šířku a na výšku
  • do jednotlivých polí vložíte (či nafotíte) snímky
pohledy10
  • můžete pak záběry ještě jednoduše upravovat (posouvat či zvětšovat v rámci pole) nebo využít další funkce editoru pro úpravu fotografií (nabídka Modify při klepnutí na snímek)
  • zvolíte vhodný rámeček a jeho barevnost (Border)
pohledy12
  • výslednou práci ukládate (Save) buď do fotoalba či odesíláte e-mailem, případně vkládáte do některého ze svých účtů na sociálních sítích (Facebook, Twitter ap.)
pohledy13

Podobných aplikací je celá řada (např. viz níže). FrameMagic umožňuje například ještě vkládání textu.

1 2.png4 3
Nostalgio FrameMagic Frametastic

Co dělalo dětem největší problém? Zvolit vhodný záběr. Je třeba je naučit správně se dívat.
Co jim to přineslo? Možnost podívat se na místo svého bydliště jiným pohledem a ukázali jsme si, že iPad umožňuje vlastní tvoření. Může se hodit nejen do hodin informatiky a vlastivědy.
A jak to celé dopadlo? Tady je několik ukázek (poslední byla vytvořena v aplikaci FrameMagic)

pohled2 pohled1
pohled3 pohled4