V šesté bé je letos dost podnětné prostředí. Dokážeme vyrábět zajímavé pomůcky, zažíváme zajímavé aktivity. V jedné dnešní hodině – 4. května 2017 – jsme ukončili starověké Řecko exkurzí do Makedonie. Vzduchem létala jména jako Filip II., Alexandr Makedonský, Aristoteles, Gráník, Gordion, letopočty, století, mapy. No nutně jsme si pak potřebovali odpočinout. A jak to tedy zopakujeme? Celé starověké Řecko?!
A co kdybychom zkusili pokládat otázky a zároveň na ně odpovědět na zeleném plátně? No je to těžké, ale vy to dokážete. Domluva na otázkách a odpovědích trvala asi 15 minut. Musí to být otázky otevřené, odpovídáme celou větou. Ve čtyřčlenné skupině nám podle dohod vzniknou dvě otázky a dvě odpovědi, připravíme si ještě jednu navíc, to kdyby náhodou. Už máte připraveno? Tak zkuste ještě další. Jak to, že nám to šlo tak rychle? My jsme se už kladení otázek věnovali v některé z předcházejících hodin dějepisu.
Nastala technická část hodiny. Aplikace Green Screen by Do Ink, to je jasné, nějaké fotka z www.pixabay.com, abychom neměli problém s autorskými právy. Akropolis, to bude to správné, setkání před Parthenonem, to má sílu. Ladíme velikost videostopy na zeleném plátně, někteří jsou moc vysocí, nějak, děti, rychle rostete. Značky na podlaze, abychom věděli, kde vystupujeme na fotce. Některým byly k ničemu. Zkouška, poslední režijní připomínky, klapka a jedem. Některým se daří víc, některým méně, rozhodně nám ale odvaha nechybí.
Opakujeme takové věci, které nás při dějepisu zaujaly, otázek a odpovědí máme ještě na několik klipů. Času ale moc nemáme, stačíme si říct ještě pár poznámek v reflexi hodiny a končíme. Prima práce, děti. Je to úžasné, když může být učitel spokojen. Pak generuje také spokojené děti, žáky.
Šesťáci z béčka a Bohuslav Hora – učitel dějepisu